Wednesday, November 25, 2009

Pandangan Untuk PAS



Salam perjuangan….
Hari demi hari aku berfikir tentang Parti Islam se-Malaysia(PAS) sedih bila aku mendengar masalah demi masalah yang dihadapi oleh PAS sekarang sejak menang besar pada PRU 12. Namun itulah perjuangan yang sebenar perlu sesebuah gerakan islam tempuhi. Sayang sekiranya rakyat tidak dapat terima PAS sebab fitnah demi demi fitnah yang dilemparkan didalam blog mahupun di media yang lain.

PAS perlu bekerja keras untuk menawan kembali kepercayaan rakyat dengan melakukan pelbagai program untuk masyarakat dan program juga untuk pimpinan dalam PAS sendiri. Sekarang bukan masa untuk buat seminar ataupun bercakaran sama sendiri. Sekarang ialah masa kita kembali bersatu hidupkan kembali suasana sebelum kita menang besar pada PRU-12. Banyakan ceramah disetiap tempat jangan biarkan diri dalam keadaan yang selesa. PAS perlu perkasakan Usrah lantik pemantau setiap tempat untuk mencatit perjalanan setiap usrah. Jangan ambil mudah perkara sebegini sebab dengan masalah kecil sebeginilah yang boleh memberikan kesan yang besar kepada PAS. Kelemahan sebegini mungkin dipandang sebelah mata inilah jadi kepada PAS sekarang. Tolong ambil serius kita buat kerja islam bukan buat kerja main-main.

Kepada Dewan Pemuda PAS Pusat jaga betul betul pemuda yang telah menyertai PAS jangan biarkan mereka dengan tidak ada program sebab mereka inilah kekuatan kepada PAS. Latih pemuda menjadi pemimpin supaya mereka inilah yang menjadi generasi harapan untuk memacu perjuangan PAS. Ingat sekarang kepercayaan pemuda terhadap PAS semakin kurang. Sekarang kita lupakan apa yang telah berlaku mulakan hidup baru dengan perbaiki masalah yang menimpa PAS. Pemuda sangat optimis dengan perjuangan PAS.

Harapanku untuk PAS agar kembali seperti zaman Allahyarham Dato Fadhil Nor. Aku harap agar semua ahli gerakan islam terutama pemuda bantulah PAS jangan menghentam PAS. PAS perlukan pemuda kerana pemuda ini punyai kelebihan. Jangan cepat menghukum seseorang sekiranya ada perkara yang kita tidak pasti. Marilah sama-sama kita kembalikan keizzahan Islam…

Islam Memimpin Perubahan…………..

No comments:

Post a Comment